Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Ombyggnad av kaross

Startat av HasseRoth, 23 september 2014, 12:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HasseRoth

Hade tänkt bygga om kåpan över motorn på min Tiga FF1600, inga stora ombyggnader hade bara tänkt skära upp lite i plasten, så jag får plats med ett större luftfilter, som det är nu är luftfiltret dolt under kåpan och väldigt litet. Måste jag söka ny HTP för denna smärre ombyggnad?

SF85

det är nog inget måste. men däremot måste det finnas bevis att dom gjorde så vid den perioden då bilen är ifrån om någon skulle granska det
Gilla gärna min Facebooksida - https://www.facebook.com/FogelbergRacing

Fredrik Fogelberg

Bo Lindman

Har du den lilla insugsboxen på sidan av motorkåpan som satt på Tiga FF 77?
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

HasseRoth

Nej, motorkåpan täcker hela förgasaren, därför får jag inte plats med den storlek på filter som motorn behöver.

Bo Lindman

Satt en liten bubbelformad box med insug på Tiga 77 original. Tror jag har en sådan liggande om du vill gjuta av den.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

Henrik H





Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

HasseRoth

Bosse, har du någon bild på kåpan? Är tacksam om jag i så fall kan låna den för att göra en avgjutning

Bo Lindman

Jag tror inte jag har någon bild på den, får fixa vid lämpligt tillfälle (just nu fullt upp med garageflytt där jag hållit till i 23 år....)
Det kanske på sikt förhoppningsvis blir en Tiga 77 till på banorna, i så fall i Flygvapnets färger (med det blir inte med mig som förare)
Min kamrat från när det begav sig har blivit lite sugen på äldre dar renovera bilen, men det är en hel del jobb framför honom...
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

HasseRoth

Intressant, är det en 77:a? Tror jag har frågat dig tidigare om du har en plugg till noskåpan, men är osäker därför frågar jag dig igen? Min har fått en del skador och är svår att göra en bra avgjutning från.

Bo Lindman

Ja det är en 77:a ex Nettan Lindgren. Tyvärr har jag ingen plugg till noskåpan. Men ska kolla om min renoveringssugen kamrat har, han jobbade med plastkonstruktioner när det begav sig, så man vet aldrig.
Downforce is for chickens - Sideways is for racers