Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Renault 5 TS 1983

Startat av Jimmy Pettersson Racing, 20 januari 2015, 18:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jimmy Pettersson Racing

Hejsan,

Jag måste tyvärr sälja av mitt nästan helt färdiga bygge, tiden och pengarna räcker inte till längre då jag har råkat köpa på mig lite andra roliga projekt.

Bilen är alltså en Renault 5 TS byggd enligt svenska Grupp 2 reglementet men då vi haft lite strikt budget har vi inte gått hela vägen.

Motor: 1300cc med extraktor grenrör, vassare kamaxel, andra kolvar, hårdare ventilfjädrar och planad och portad topp.
Förgasaren som sitter på är en dubbelports WEBER 32/32, Gått cirka 30 varv på Kinnekulle sedan bygge!

Växellåda: för tillfället sitter den tätstegade Original 5 växlade lådan i som har gått cirka 30 varv på Kinnekulle sedan renovering, medföljer gör en till likadan som även den är kollad och ytterligare 1st 5 växlad och några 4 petade.

Chassi: Alpine torisionstavar fram med krängar och förstärkta länkaramar och Bilstein dämpare, bak är det original stavar och Bilstein dämpare samt dubbla krängare och dom gjutna länkarmarna.

Bromsar är Origianl och dom klarar sig riktigt bra då det är en lätt bil, det sitter andra belägg i fram.

Fälgar och däck: Flera set Yokohama A032 däck finns samt 4-5 set fälgar i bra skick

Kaross: Den har varit racingbil sedan 1990 talet så den har sina skavanker men ser helt ok ut trots halvtaskig lackering.
Medföljer 1 eller 2 reservkarosser om så önskas.

Reservdelspaketet är oerhört stort:
Motorer, växellådor, drivaxlar, karossdelar, länkarmar, stavar, stötdämpare...
Finns delar så man kan bygga cirka 4 bilar av allt och ändå ha delar över i reserv...

Vad saknas då för en fullfjädrad RHK bil? HTP handling, bygga om bränsletank, strålkastare, bromsar.
Bromsar finns och funkar men troligtvis måste huvudcylindern bytas.

Stol och bälte är fullt gångbart så det är bara att åka efter några timmars jobb så har man en grymt rolig bil för inga pengar.

Pris: cirka 30.000kr vill jag ha för alltihop och jag lovar att det är inte lätt för mig att skriva denna annons d¨jag har alldeles för mycket roliga minnen av denna bil  racesmile
(priset är ungefär vad jag lagt ut under 2014 för att göra bilen snabbare sedan min 3e plats totalt i SSK Classic 2013)

Kontakt: jimmy.r5racing@gmail.com eller 073-0885696

Mer bilder finns på www.jimmypetterssonracing.com där finns även bilen specad.
Bilder:



Jimmy Pettersson
www.jimmypetterssonracing.com

Jimmy Pettersson Racing

Bud eller bytesförslag mottages också :)  racesmile
Jimmy Pettersson
www.jimmypetterssonracing.com