Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Danne.L

#1
Tävlingar / SV: Transponder
07 mars 2020, 20:47
Tack.
#2
Tävlingar / SV: Transponder
07 mars 2020, 11:43
Tack Lars-Göran, om jag ställer frågan så här:
Går det att använda alla tre på tävlingar 2020 (TransX 260, TR2 och X2) ?

Inbjudan till Velodromloppet:
"All tidtagning sker med TranX 260/X2 transponder. Dessa finns att hyra i begränsad omfattning."

Tolkar jag det rätt funkar inte TR2.
#3
Tävlingar / Transponder
07 mars 2020, 07:47
TransX 260 verkar inte gå att köpa ny längre.

Om jag behöver köpa en ny är det både MYLAPS TR2 och X2 som går att välja mellan eller är det X2 jag skall köpa?

Dan Lindblom
#4
Ser på Formel Ford Classics hemsida att motion lämnats in till RHK om att införa, i Formel Ford 1600 klassen, tre ytterligare årsmodeller 91 till och med 93 med Kentmotorer.
Intressant då det på forumet förra året fördes diskussion om att plocka bort J bilarna.
FFC hemsida: http://www.formulafordclassic.se/
Motionen:  http://www.fyrtiotalist.se/

Vidare hittar jag på Formel Ford Classics hemsida (hittar inget om detta på RHKs sida?) en notis om att 2016 hålls Riksmästerskap för historiska formelbilar. Formel Vee 65-68, Formel Vee 69-71 samt Formel Ford/2c (J bilar). Poäng räknas om minst 8 bilar startar i samma klass. Det delas ut 1 RM tecken för Formel och en för standard. Frågan är hur man tänkte när man inte tar med hela Formel Ford fältet utan bara J bilar. Endast en gång 2015, Karlskoga, fanns det med 8, och då exakt 8, J bilar. 
Mästerskapsregler:  http://web.sbf.se/regler/up/15/HB_RA_RM_regler-2016.pdf