Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - L-G Sjöberg

#1
Forumet / Hemsidan / Vinjettfoto
17 februari 2024, 09:07
Snyggt med ett historiskt foto på hemsidan.
#2
Teknik / SV: Mylaps slutade fungera…
08 januari 2024, 10:40
Samma sak hände mig för ett antal år sedan.  Jag fick ett nytt system av dem utan någon kostnad för mig.  Skönt att det finns företag som är måna om sina kunder.
#3
Bilar Säljes / Lotus 18 Formula Junior
08 december 2023, 14:02
Lotus 18 FJ med svensk historia.  Peter Edbrooke säljer sin ex-Åke Axelsson / Michaela Månlycke Lotus 18.  Vinnare  av klass C1 i årets Silverline Championship.  1000 cc motor men har HTP även för 1100.  Edbrooke kommer att köra Stanguellini nästa säsong och säljer därför sin Lotus 18.

Han kan nås på mail edbrooke.peter@gmail.com eller telefon +44 (0)1483-760524
#4
Delar Köpes / Drev till Hewland FT200
04 oktober 2021, 16:37
Jag behöver drev till Hewland FT200:

-  15:33 (alternativt 16:36 eller 15:32)
-  17:31 (alternativt 16:30)
-  18:29 (alternativt 18:28 eller 18:30)

lgsjoberg1@gmail.com
070 348 1031
#5
Tävlingar / Velodromloppet, en ursäkt
21 juni 2021, 20:30
Matz Fröbom, som kör den ljusblå Ford Galaxien i Standard -65 över 1000 cc, hade plåtkontakt med någon i Velodromloppet .  Han vill be om ursäkt, men är osäker på vem som kom i vägen när han fick ett returkast. Matz kommer inte in i Forumet själv, men har bett mig skriva det här inlägget. Efter att i efterhand ha tittat på live-sändningen tror han att det var nr 49 Kevin Bengtsson som fick en tryckare.

Om det var Kevin eller någon annan som fick en släng av det ljusblå bojsänket så ber Matz så mycket om ursäkt.  Han har telefon 070 559 6710 om den drabbade vill prata med honom.
#6
Tävlingar / SV: Formel 3 1000 cc
30 januari 2021, 10:57
Som klasspappa inom RHK för FJ, så har jag flera gånger försökt få RHK-ledningen att gå med på att F3/1000 och FJ borde köra i samma heat.  Jag har t o m påpekat att i FIAs FJ-reglemente för historisk racing så är F3/1000 en underklass (låt vara med side-draught och Dunlop-däck, men det kravet kan vi väl göra nationellt undantag för), men mötts med kalla handen. 

När Tom först började köra sin Tecno så lyckades jag få tävlingsledningen i Velodromloppet att gå med på att han skulle få köra i heatet för FJ och gammelbilar, men när det blev tävlingsdags ändrade de sig.  Där jag tror skon klämmer är att det finns de som tycker att F3/1000 är alldeles för snabba för att köra i samma heat som "gammelbilarna" och av samma anledning tycker de att  FJ kategori F inte heller borde få köra där (även om det senare som väl är inte har fått något gehör).  Samtidigt kan man tillåta Healy Sprite "Frogeye" i samma heat som Ford GT-40, så logiken känns inte överväldigande...

Hur som helst, att vi kör FJ, Midget och gammelbilar i samma heat beror ju på att vi är så få.  Att tillåta F3/1000 i samma heat vore med andra ord en välgärning för att dessa bilar skall kunna ha en fortsatt chans att tävla här hemma.
#7
Det borde vara paragraf 8.2.5 i appendix K gäller för årsmodell 1985:  Periods H1 and HR onwards may use slicks and wet tyres.  Eftersom där inte föreskrivs något mer detaljerat så har jag fått förklarat för mig att valet är fritt.  Jag använder Avon 7.0/20.0-13 fram och 8.2/22.0-13 bak (slicks). Vet dock inte vad det är för gummiblandning (om det finns olika att välja på). Regndäcken kommer jag tyvärr inte åt för tillfället, så där vet jag inte vad jag har. 
#8
Generell diskussion / Horst Brüning
25 juni 2020, 10:17
Jag har just fått den sorgliga nyheten att RHKs mångårige ordförande Horst Brüning har avlidit.
#9
Generell diskussion / SV: Im-skydd
15 juni 2020, 08:52
Det brukar räcka med att hålla visiret en aning öppet i underkant. Förr i tiden, när man inte kunde låsa visiret i aningen öppet läge, så hände det att man tejpade dit en mutter (eller liknande) som gjorde at det inte stängde helt.  Förekom också att man borrade ett antal små hål i visirets nederkant, men vet inte om det är tillåtet med nuvarande krav på godkända hjälmar.
#10
Tävlingar / SV: Transponder
07 mars 2020, 09:08
Jag köpte en X2 för ett antal år sedan. Det visade sig att 1:a generationen X2 hade en massa barnsjukdomar, men Mylaps bytte ut min utan kostnad så sent som förra året. X2 har ju fördelen att den är kopplad till bilens eget batteri, så man slipper tänka på att ladda den medan jag tror att TR måste laddas.  Sedan kommer man ju inte från att man måste betala årsprenumeration för att den skall fungera.
#11
Generell diskussion / Ulf 'Doc' Lindberg
16 december 2019, 01:22
Det är med stor sorg som jag fått höra att Ulf 'Doc' Lindberg avled natten mellan 13 och 14 december.  Han skulle fyllt 73 idag...
#12
Formel / SV: dæk i formel 3
08 november 2019, 09:26
Ställ frågan direkt till någon av RHKs tekniker. Du hittar mailadress till L-G Widenborg och Conny Johansson på RHKs hemsida under "Kontakt".
#13
Formel / SV: dæk i formel 3
04 november 2019, 21:27
Här är en bättre länk https://www.fia.com/historic-regulations. Article 8 i Appendix K handlar om däck.
#14
Formel / SV: dæk i formel 3
04 november 2019, 20:51
Du får leta på FIA's hemsida...

https://www.fia.com/
#15
Formel / SV: dæk i formel 3
04 november 2019, 11:53
Däcken är fria inom ramen för Appendix K.

Tävlingskalender:
15-17 maj Kinnekulle
12-15 juni Karlskoga
2-5 juli Knutstorp
21-23 augusti Mantorp
18-20 september Falkenberg