Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - kjell nordberg

#1
Bilar Säljes / SÅLD Formel Ford 1600
11 juli 2018, 14:53
En epok är över.  :'(
Glädjande är dock att den framöver kommer ut på tävlingsbanorna igen. Ska bli intressant följa bilens avancemang i resultatlistorna.
#3
Delar Köpes / Kaross Van Diemen RF87
18 maj 2017, 15:24
Finns det lika gott om karossdelar till Van Diemen RF87 som det finns FF1600 bilar, så tipsa mig. Även gjutformar kan vara av intresse.
kjell@fyrtiotalist.se  070-206 52 53
#4
Citat från: Seven skrivet 05 februari 2017, 18:59
Det är nog det som är problemet med klassen Formel Ford:  LOCKET PÅ !
Citat från: Seven skrivet 10 februari 2017, 20:04
Snälla sluta skriv nu om detta !
:D  ::)   ;D   ;)
#5
Citat från: Danne.L skrivet 08 februari 2017, 14:07
Vem är det då som lägger locket på om inte styrelsen i RHK. Så fort det blir lite knepigare frågor sluter man sig samman och håller tyst. Dan Lindblom
Generellt är vi överens, Danne. Men inte i detta specifika fall. Det vore högst olyckligt och närmast diktaturfasoner om styrelsen klampade in i denna tråd och därmed direkt eller indirekt påverkade samtalet/diskussionen.

Finns det behov av att aktualisera deras engagemang är det bättre att du startar en ny tråd i ärendet och/eller aktualiserar frågan inför och vid kommande årsmöte som ligger inom räckhåll.
#6
Förändringsarbete kostar på – mänskligt och organisatoriskt!

Känner empati med de personer som upplever att de inte mår så bra efter det som följt i spåren av mötet i Skövde. Antingen det är rent allmänt eller mer specifikt. I stort sett alla av oss har råkat ut för något som fått oss att må dåligt. Få torde vara helt känslokalla och känslomässigt befriade.

När något sånt här händer, brukar det dock i stort sett alltid leda till något positivt. Såväl för enskilda personer som hela system. Efter att ha läst tråden ett flertal gånger, känns det som att det kommer bli så även denna gång.

Hoppas att alla hittar sin plats och tar sig tillbaka till banorna och depåerna, samt att nya kommer till. Var och en utifrån sina möjligheter och sitt intresse för historisk banracing.

Låt oss ta väl hand om oss själva och varandra!

kjell@fyrtiotalist.se  070-206 52 53
Anmäld till Kinnekulle Historic Meeting
#7
Citat från: Henrik H skrivet 07 februari 2017, 13:34
... och skall inte förväxlas med hemsidan med liknande namn som bröderna Thim skapade.
Sidan Formula Ford Classic skapades från början av Magnus Ek som även tog fram logon. Domänadressen (formulafordclassic.se) torde rimligen någon av klassrepresentanterna förfoga över nu. 
#8
Citat från: Reggazzoni skrivet 06 februari 2017, 16:55
Det verkar saknas någon med kunskap om hur ideella föreningar fungerar. Ring Kjell och be honom hålla en kurs ...
Tack för förtroendet, men det uppdraget avstår jag; om jag mot all förmodan skulle bli tillfrågad. Det senare syftar på att det fanns en motion till årsmötet 2016 vilken föreslog att SISU skulle ges uppdraget att erbjuda såväl styrelsen som medlemmarna kurs i föreningsteknik och föreningskunskap. Styrelsen avslog motionen vilket även medlemmarna gjorde.
#9
Hej och hå vilket schå!

1)   - RF92 och RF93 har en stötdämpare fram som standard så riktigt identiska är dom inte med RF90-91. (jsvahn)
Nu förstår jag varför J-bilarna ifrågasatts! De har ju stötdämparna placerade under skalet och har därmed aerodynamiska fördelar, som tillsammans med en del andra chassiförbättringar, gör dem 1-2-3 sek snabbare än äldre byggen. Kontenta: släpp in 91-93 eller uteslut J-bilarna.

2)   - Japp skriver man det I text på en hemsida är det kvar "for ever" för att någon skall kunna hacka på en, Bosse är ett bra exempel ;-)  (Henrik H)
Att tiga ihjäl inlägg verkar dock än mer vanligt, och möjligen ännu effektivare eftersom man därmed lägger "locket på" (Seven) och tar död på embryot till en kommunikation som i bästa fall kunde utvecklats positivt.   

3)  - Jag hade kunnat hitta på ett par punkter att ta upp [...] spritintag mellan på fredag lördag kvällarna I depån. (Henrik H)
Det är naturligtvis upp till var och en vilken relation man har till alkohol, men det borde vara obligatorisk "blåsning" innan man släpps ut till första passet varje dag. Det har jag föreslagit tidigare utan att ha fått gehör för, men jag passar på tillfället att framföra det än en gång. 

4)  - Finns det över huvud taget någon vilja att FF ska växa, och finns det i så fall fler idéer om hur det skulle kunna gå till ... (Reggazzoni)
Allt hänger på viljan i det här fallet. Innan jag blev pestsmittad fick jag en förfrågan från Bo Lindman om jag ville bidra med att leda ett förändringsarbete i Framtidsutskottet/-gruppen. Det efter att jag förklarat en metod för honom med vilken man identifierar problem i ett system (t.ex. en ideell förening eller ett kamratgäng) som grundas på att deltagarna gör jobbet medan moderatorn/konsultens enda uppgift är att tillhandahålla metoden och föra arbetet framåt. Efter det hörde jag aldrig ifrån honom mer i det ärendet.

Eftersom detta är ett kamratgäng som grundar sig på vårt gemensamma intresset för historisk banracing och att vi hjälper varandra med det var och en är bra på och så gott vi kan och förmår, bidrar jag naturligtvis med min kunskap och mina erfarenheter inom mitt område – organisationsutveckling – om någon efterfrågar det. 

PS! Känner mig för tillfället rätt nöjd med detta inlägg samt ser fram emot positiv och konstruktiv feedback. Elakheter undanbedes medan fakta och personliga synpunkter emotses med intresse och tacksamhet. Nyss hemkommen från kvällens meditation i stans buddisttempel har jag involverat er alla i min Metta Bhavana-meditation. DS!