Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Timex MK1 Escort "BO EMMA's CAR"

Startat av James Jordan, 26 september 2013, 06:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

James Jordan

Jag försökte lägga upp detta på er gästbok men kunde inte förstå frågan att ge rätt svar. Kan du vara snäll och posta till mig?. Jag vill komma till er webbplats, men jag kan inte tala svenska. Jag använder en svenska till engelska translaor program, ... sorry. Jag ser bra svar från era medlemmar och jag kan arbeta med översättningsprogram om jag kan få tillgång till.
Tack för all din hjälp.
James

Skulle du vänligen inlägget Blogg om min sökning till BO Emma Emanualeson Timex Escort ?
Tack alla för hjälpen med Timex Escort . Jag har varit i kontakt med Raymond Pettersson som har talat till Bo " Emma " och omdömet hundratals bilder på bilen . Både Ray och Bo har bekräftat att jag faktiskt har Bo gamla personliga bil . Det var först grönt och svart än målade i Timex färger . Det körde med en BRM Lotus Twin Cam och sedan en BDA . Se e - post från Raymond nedan . Det har varit en kort artikel tryckt i Sept 2013 " Classic Ford Magazine på Sök.
Eventuella Bilder berättelser är alltid uppskattat på bilen . Drivlinan hade tagits bort , men jag får alla delar tillsammans för att återställa och har redan samlat ( 2 ltr BDA , ZFs5 - 18/3 , Atlas bakaxel ) Men jag fortfarande behöver hjälp som jag saknade detaljer i inredningen och fjädring etc. Om någon är intresserad kan jag skicka dem hela historien och bilder på bilen . james.jordan @ invensys.com

Jag har bifogat några handlingar tha visar den information jag har hittills. far. Hör av dig om några uppgifter är i rätt

" Hallo James och Par.

Jag har nu tillbringat 45 minuter med Bo . Vi försökte tillsammans för att ta reda på den riktiga historien om bilen .

Han har också sett dina bilder och han är shure och kan bekräfta att det är hans gamla bil !

Ett .
Den bil som han köpte från Flemming inte är denna bil ! Det var reparerad och tävlade med Bo i en röd färg med Sponsring från ett svenskt magasin * BILSPORT ' . Så , kan vi glömma historien med Flemming ....... Vad hände med den bil han inte minns . Han sade också att den bilen aldrig borde ha reparerats ! Det var så illa skadad .
Men när vi pratade minnet kom tillbaka , så vi kommer att hålla kontakten om något nytt kommer upp .
2 .
The Green / Black bilen byggdes från ett nytt , emty kaross i Bo , garage i Göteborg av Bo och hans mecanic Paul Engström .. Han minns inte men han hade några tankar på att tömma tanken köptes från British Wita eller något annat företag anslutna till Ford Motorsport . Han hade också beställt en BDA från BRM , men de kunde inte leverera på grund av att de var fullt upp med sin Formel ett projekt . Därför de lät Bo använda en av deras egna Twin - kameror för säsongen 1971. Han är inte shure om motorn sändes tillbaka till BRM eller om de sålde det i Sverige . Bilen hade en ZF 5 - växlad låda , 4 - link bak suspention med watt - link och coilovers . Den bladfjäder var bara en dummy på grund av reglerna . Bilen var högerstyrd .

För 1972 såldes bilen till Anders Waerner och som jag tould dig innan tävlat i Timex färger med en BDA 1790cc .
Jag har också pratat med Anders och han minns inte vad som hände med bilen efter 1972 säsongen . Han hade några idéer som Bo köpte tillbaka , men Bo kan inte bekräfta detta . Han minns inte heller . Så efter Anders jag ser ett svart hål just nu .
Vad är din avsikt nu ? Bygg det gröna / svart med en Twin - Cam ? Eller Timex med en BDA ?

Ha en trevlig dag !
/ Raymond "
James