Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Knutstorp Revival - många Healeys!

Startat av lotsen, 06 april 2014, 22:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lotsen

Visst ser det trevligt ut!

Åtta Healeys av 22 anmälda! Utan konkurrens det "vanligaste" märket! De förr så dominerande (både i antal och dessvärre  ;) på pallen!) Elanerna är "bara" sex stycken. Och då saknar vi ändock en raceklar 3000 i startlistan p g a utlandstävling (vilket jag har viss förståelse för ...).

Kul att det är åtminstone (?) två MG som ger sig in i leken. Kanske kan MG-klubbens relativt nystartade racesektion göra att det blir fler kommande år/tävlingar? Vore mycket glädjande, även om det skulle råka dyka upp någon riktig dräparMG (finns såna?).  :-\

HEAT 9
För GT-vagnar av en typ som tävlade mellan 1947 och 1965

2. Anders Lotsengård, Austin-Healey 3000 Healey Racing Team
3. Elmon Larsson, Austin-Healey Sprite Mk II Healey Racing Team
4. Christer Nilsson, Ginetta G4
5. Johan Solman, Jaguar E-type
6. Claes Andersson, Austin-Healey 3000 Healey Racing Team
7. Björn Jansson, MG B Roadster
12. Per-Gunnar Johansson, Austin-Healey 3000 Healey Racing Team
14. Roar Eriksen, Austin-Healey 3000
21. Lars Bondesson, Lotus Elan
24. Bengt Allo, MG B Roadster
26. Anders Ek, Lotus Elan
29. Tord Ekegren, Lotus Elan
30. Christian Vølding, Lotus Elan
31. Rasmus Lokvig, Morgan +4 SS
34. Per Broberg, Lotus Elan
35. Olof Cederberg, Lotus Elan
52. Palle Birkelund Pedersen, Ginetta G4R
57. Joakim Glaés, Austin-Healey 3000 Healey Racing Team
60. Kennet Persson, Ford GT40
84. Nikolaj Mortensen, Austin-Healey Sebring Sprite Mk I
92. Flemming Eickhoff, Marcos 1800 GT
96. Leif Molin, Austin-Healey Sprite Mk I
Anders Lotsengård 070-580 13 83

Bo Lindman

Finns utrymmer för några fler E-type, kanske någon low drag och någon mer GT40 eller Daytona Coupe är väl heller aldrig fel?
Det vimlar inte heller av TVR eller Elite: Italienska bilar saknas helt liksom tyska. Vart har de tagit vägen?
Men vi hissar väl union jack och avnjuter vår pint of bitter under vår stiff upper lip. Det blir garanterat kul racing under rule britania :-)
Downforce is for chickens - Sideways is for racers

96%sprite

Är det något bestämt om att Healeys står tillsammans, kan jag då stå med ert Healey team? eller är det nån som vet hur orginisationen ser ut? Jag kommer nog att köra ner redan torsdag kväll. Och spriten är med :)

lotsen

Healey Racing Team med 4-5 tält har anmält att vi vill stå tillsammans i övre depån. Har dock inte fått någon reaktion tillbaka från organisationen. Jag åker oxå ner på torsdagen, och det tror jag fler i teamet kommer att göra.
Du är naturligtvis välkommen att stå med din lilla gula tillsammans med oss!
Anders Lotsengård 070-580 13 83