Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

FF1600 möte Skövde

Startat av Henrik H, 27 februari 2015, 09:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus

Dan!
Att man väljer klass på kurserna kanske var fel uttryckt, men det jag menar är hur man kan höra hur det diskuteras.
Huvud frågan var ju vad Formel Vee gör annorlunda eftersom de växer...
Det var det jag svarade på i mitt tidigare inlägg ur den synvinkel jag har med en fot i båda läger.

Ska vi nu jämföra klasserna och deras arbete så måste vi ju vara ärliga och sakliga.
Helt klart gör Formel Vee ett bättre jobb!
Formel Vee är mycket mer aktiva och bättre på att marknadsföra och sälja in sin klass och många fler hjälper till att rekrytera!
Att det sedan skulle handla om att man inte är välkommen i Formel Ford, är inte frågan.
Tycker alla är väldigt trevliga och Lena som gör ett kanon jobb för att alla ska trivas, inte minst avslutning på Falkenberg 2014, men det är ju en del i det hela.
Nu står ju FF ganska stilla och har ingen större utveckling och som jag förstår vill man mer...
Det kanske är här man måste börja fråga sig: tänker vi rätt när det gäller våra bilar, klassen och den historiska racingen?
Varför växer Formel Vee i den takt som de gör?
Använder vi produkten "Historisk Formel Ford" på rätt sätt i vår marknadsföring med de stadgar vi kör under inom RHK?
Sedan att Formel Vee skulle lyckas bättre för de har hemsida och är förening har jag svårt att tro och om det skulle vara så, varför har inte FF det då?
Jag hoppas verkligen att nya hemsidan som "Thim" lägger ner ett stort arbete på inte görs i onödan!

Frågor från Dan: Målgrupp/Jobba hårdare för de äldre bilarna, är förslaget att utesluta J bilarna en del av detta arbete?
För det första vad jag vet så är detta ingen del i något arbete och att det skulle vara frågan om att utesluta J bilarna, men man kanske måste lyfta blicken i ett större sammanhang.
Som jag skrev ovan så kanske man måste fundera och ställa sig olika frågar angående våra bilar, klassen och vår historiska racing om man vill bli fler...
När man kanske inte lägger någon större vikt på det historiska utan mer på tävling, så kanske nya förare väljer en annan klass och de som väljer FF köper bil av nyare modell istället?
Pratade vi mer om Formel Ford och historian kring bilarna och klassen så kanske man hittar en större plattform för klassen och når en bredare publik?
Skulle man på sikt bli en större FF familj med en historisk klass 67-81 och en nyare klass med mer inriktad på tävling?
Finns en del viktiga frågor att ställa sig!

"Riktig racingbil" det ordet har jag hört i Formel Ford kretsar så länge jag kan minnas när det diskuterats Formel Vee/Formel Ford.

Rätt eller fel, bara hur jag tolkar skillnaderna och tänker!

//Magnus.