Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Solman som ny klass representant GT-GTS

Startat av Solman, 09 december 2015, 14:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Solman

Hej! Jag heter Johan Solman och är ny klass representant i GT-GTS. Har varit medlem sedan 1993, jag kör själv en Jaguar E-type.
Är det någon som vill mig någonting så kan ni ringa mig på 070-2075340 eller info@johansolman.com. Det första jag tänker på som jag skall försöka arbeta med är att få ut fler bilar till start./ Solman

Solman

Hej! Är det någon som har förslag om hur vi skall forma klassen 2016. racesmile

Elmon Larsson

Verkligen en trevlig nyhet. Välkommen som klassrep. Johan

Elmon
GTS8 nr.45

Emil Larsson

Hej Johan.
Välkommen som klassrepresentant. Roligt att höra,

Emil Larsson
GTS8 nr. 46

lotsen

Något som jag tror skulle bli trevlig både för oss själva och för åskådarna vore om vi äntligen kunde få till det så att vi i GT/GTS-heatet står samlade i depån. Skulle säkert dessutom underlätta för ev. nytillkomna förare, med det moraliska (och kanske tekniska?) stöd vi då kan ge. Vet av erfarenhet från vårt Healey Racing Team vilken nytta vi har av att vara samlade och samarbeta.

Enda (?) problemet är kanske att vissa har "närstående" som kör i andra klasser/heat, men då får de väl välja vilken grupp som är trevligast  ;D.

Kanske kan du Johan på ditt vanliga lågmälda sätt  :D se till att depåplaneringen görs med denna inriktning ...
Anders Lotsengård 070-580 13 83

Per Broberg

Trevligt Johan!
Det finns mycket att göra. Bland annat det som Lotsengård skriver.

De som deltog i Copenhagen Historic Grand Prix 2015 säger ofta hur trevligt det var och att vi som inte var där missade något. Där brydde man sig tydligen om deltagarna. Kolla med Per och Johan Roxlin vad man gjorde.

Kör hårt! :xmas

Solman

Hej! Jag skall fundera över hjulen ;)och nyåret hur vi skall komma igång 2016, har pratat med en del i klassen och det är olika ideer som kommer upp. Har varit i kontakt med våra danska kollegor genom åren CHGP ,skall prata med Nikolaj Mortensen om detta. Har fått E mail från Picko Troberg och han frågar om vi vill vara med som Klass ( EJ RHK Serien) på Anderstorp 20-21 Maj, Skall ta reda på lite mer info om detta, Vad tycker ni ?. Fundera över Jul & Nyår hur vi skall forma våran klass till nästa år. Åker söderut åter den 20 Januari. God Jul & Gott nytt år Johan Solman racesmile.

GT350R

Hej

Fler bilar till start - om allt går som planerat så är jag ut till start i år - 3 anmärkningar i HTP besiktningen att beta av.

Så blir det en till i alla fall =)

/ Bertil

Vroooom
/Bertil
-
Good things in life goes VROOOOMM     =)

Mera www.gt350r.se  www.motordrift.se

GT350R

Citat från: lotsen skrivet 10 december 2015, 13:52
Något som jag tror skulle bli trevlig både för oss själva och för åskådarna vore om vi äntligen kunde få till det så att vi i GT/GTS-heatet står samlade i depån. Skulle säkert dessutom underlätta för ev. nytillkomna förare, med det moraliska (och kanske tekniska?) stöd vi då kan ge. Vet av erfarenhet från vårt Healey Racing Team vilken nytta vi har av att vara samlade och samarbeta.

Enda (?) problemet är kanske att vissa har "närstående" som kör i andra klasser/heat, men då får de väl välja vilken grupp som är trevligast  ;D.

Kanske kan du Johan på ditt vanliga lågmälda sätt  :D se till att depåplaneringen görs med denna inriktning ...

Jag har köpt ett kanske lite för stort tält (6x10) som jag gärna delar mig plats i.

/ Bertil
/Bertil
-
Good things in life goes VROOOOMM     =)

Mera www.gt350r.se  www.motordrift.se

GT350R

Citat från: Solman skrivet 16 december 2015, 12:20
Hej! Jag skall fundera över hjulen ;)och nyåret hur vi skall komma igång 2016, har pratat med en del i klassen och det är olika ideer som kommer upp. Har varit i kontakt med våra danska kollegor genom åren CHGP ,skall prata med Nikolaj Mortensen om detta. Har fått E mail från Picko Troberg och han frågar om vi vill vara med som Klass ( EJ RHK Serien) på Anderstorp 20-21 Maj, Skall ta reda på lite mer info om detta, Vad tycker ni ?. Fundera över Jul & Nyår hur vi skall forma våran klass till nästa år. Åker söderut åter den 20 Januari. God Jul & Gott nytt år Johan Solman racesmile.

Kollade lite på Swedish "Oldtimer" racing - www.oldtimerracing.se

  • Totalt 10 heat varav bara 4 är för äldre bilar
  • Kör bara Sydslingan (2km) - http://www.arc.nu/sv/klubben/banan/
  • Träning och kval fredag
  • 2st 10min + 1varv Race på lördagen för dom som kvalar in
  • 3000kr anmälning
/Bertil

/Bertil
-
Good things in life goes VROOOOMM     =)

Mera www.gt350r.se  www.motordrift.se

Emil Larsson

Hej alla GT-åkare.

Då var man anmäld till kinnekulle och Velodromloppet. Efter en liten titt i anmälningslistan för velodromloppet så inser man att det nog blir rätt lugnt, skönt och lite ensamt längst bak i fältet (enda tills Kling, Solman mfl kommer och varvar en...) Var är alla ni andra som kör riktiga bilar? (Då menar jag naturligtvis bilar utan ford Twincam eller amerikansk V8  ;)
Tre Mgb:er på Falkenberg senast, kom igen anmäl er!
Hagman, du ska köra Elan ser jag. Kul för dig, så då är ju Marcosen (fö en av de häftigaste GT bilar vi har i landet...) ledig. Perfekt för sonen att låna...
Christer Nilsson, Ginettan måste väl vara lagad nu, eller?
Jörgen Brynne, släpp formelbilen, det är för ungdomar! Kul om det vore två climaxbilar i samma heat.
Lennart Henjer, hoppas du vill lufta Alfan och förgylla min tid på racerbanan.
Mikael Frieberg, du är väl redo för nya bataljer, eller?
Räknar med att vår danske vän Flemming kommer med sin "volvo-racer."

Finns säkert en hel drös med andra bilar jag glömt, ursäkta isåfall. Anmäl er så blir det lättare att komma ihåg er....

Det var väl det hela, nej just det.....
start nr 45! GTS8, han kommer anmäla sig snart tror jag. Han brukar säga att han inte är färdig, och att bilen funkar sådär. Sen väl på banan så ser man endast bakstammen på den gröna "spriten" sakta försvinna utom räckhåll!

Hur ligger det till med mig, kanske ni undrar? Har inte rört bilen sen sista racet på knutstorp i okt. Men det löser sig! Har uppgraderat från L-sektionsdäck till M-sektion iår. Så helvete vad det kommer gå i kurvorna....

Vi hörs,
Emil Larsson
Fairthorpe Electron MKII
GTS 8

P.S. Intressant när man läser deltagarlistan över GT/GTS heatet på Kinnekulle, velodromloppet. Kör man så liten bil som jag så får man tydligen inte ens stå med bland de vanliga stora pojkarna som kör GT-bilar.......

L-G Sjöberg

Hej Emil,

Ge mig ett par år till så kommer jag med min Marcos (minst lika häftig som Hagmans) 8)

Emil Larsson

Hej Sjöberg.

Hmmm, kan inte hålla ordning på alla dina bilar. Är det månne en fastback?

Emil
#46, GTS 8

L-G Sjöberg

Stämmer.  Faktiskt inköpt av Hagman för många år sedan, men nu jobbar jag  på den.  Risk dock att den hamnar på väntelistan igen om de andra bilarna uppför sig som vanligt  :( när säsongen börjar.