Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Förberedelser inför RHK-debuten

Startat av Reggazzoni, 01 juli 2018, 21:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Reggazzoni

Jag vet att jag har läst om det någonstans på forumet, men hittar det inte nu; Måste oljeslangar ha pressade kopplingar? Jag har noterat att på min bil sitter det anslutningar med vanliga slangklämmor, och jag vill ju inte riskera att bli avvisad.

//Stefan
Team Vasebo Racing


Reggazzoni

Tack för hjälpen, Andreas!

Stefan
Team Vasebo Racing

Reggazzoni

Och så finns det naturligtvis utrymme för tolkningar:

"För samtliga flexibla ledningar gäller att dessa ska vara försedda med skruvkoppling, pressad
koppling eller självtätande anslutningskopplingar med undantag för bilar med förgasare
slangklämma tillsammans med slang anpassad för bränsle, kan tillämpas."

Jag antar att man menar att undantaget gäller för bränsleslangen specifikt, men det står det inte. Eller fattar jag fel??? Kan någon förklara så att till och med jag fattar?

//Stefan
Team Vasebo Racing

Henrik H

En slangklamma är väl en skruvkoppling.....




Besök gärna min hemsida senast uppdaterad 2021-03-15
www.hhtech.se


Henrik  Hansson

Reggazzoni

@Henrik; Men regeltexten gör skillnad på slangklämma och skruvkoppling. Är en slangklämma alltså en sån där fjädrande ring?
Team Vasebo Racing