Forumnyheter:

Välkommen!
Om du har problem att registrera dig eller övriga frågor kring forumet kontakta webmaster@rhkswe.org
För att komma till huvudsidan klicka här: www.rhkswe.org
Har du glömt ditt lösen http://rhkswe.org/forum/index.php?action=reminder">Klicka här

Huvudmeny

Däck inför 2024

Startat av Perskarner, 30 oktober 2023, 19:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Perskarner

Har återigen börjat sondera däckfrågan inför nästa års säsong. Skrev till vår leverantör HP Tyres, som levererat däck några år till oss.
Ställde frågan om konkurrerande däck (Hoosier), och fick idag svar fr John Pearson, HP Tyres. Har översatt med Google translate, så ursäkta det grammatiska.

1.   Hoosier/Continental tillverkas endast i storlekar för att passa bilar med L-sektion, det finns ingen M-sektionsversion och det finns färre storlekar än Dunlops L-sektion. Alla brittiska arrangörer har beslutat att inte tillåta dem eftersom de inte vill ha konstgjord konkurrens baserad på däckprestanda, de har beslutat att hålla lika villkor med ett varumärke.
2.   Som du säger är den ena snabbare i vått än den andra?? Jag vet inte, men betyder det att ni alla behöver två uppsättningar om säg Dunlop var snabbare i torrt? Ingen med dessa bilar har råd med ett team som väntar på att byta hjul i monteringsområdet om det börjar regna.
3.   Pris.. de är dyrare än Dunlop-sortimentet (förmodligen kopplat till fraktkostnader från USA), med ca 15-20 euro, vi kommer inte att lagra dessa däck så det är inte ett däck vi kan leverera till dig tyvärr.

Jag håller f.n. på att se vilka priser vi kan åtnjuta denna gång. Förra gången fick vi -15% och ett bra fraktpris/däck. Återkommer med prisuppgifter och en lista för de som vill köra på detta samköp.
 
Per S #42

Perskarner

Senaste nytt på däckfronten !

Har nu fått prisindikationer på Dunlop-däcken, och de ger oss inom RHK, vid ett centralt inköp, återigen -15% på 2023 års prislista, med leverans i början av 2024. Vi får även ett juste fraktpris om 5 EUR/däck.
Hör av er till mig på perskarner@hotmail.com så noterar jag era önskemål. Eller ring 0727-412476

Därefter sammanställer jag och återkommer till var och en med ett exakt pris för era däck. Därefter bestämmer ni om ni vill beställa. Sedan lägger jag den definitiva ordern.

Så hör av er så snart ni funderat på "däck-24" och sprid gärna till era rejs-kompisar, så att ingen missar möjligheten till bra däck-priser.
Per S #42