Årsmöte i Jönköping

RHK Årsmöte i Jönköping

RHK hade som vanligt sitt årsmöte i Jönköping. I år var det färre deltagare än vanligt, trots att RHK hade lockat med både fika och lunch!

Det blev inga större överraskningar på mötet, det var omval på samtliga punkter. Inga motioner hade lämnats in varför mötet snabbt var avklarat.

Ekonomin är fortsatt god.

RHK informerade om att det i år kommer att finnas tre Riksmästerskap att tävla om; Standard, Formel och Sportvagnar. Samtliga klasser kommer att ta poäng i dessa kategorier, under förutsättning att man innehar minst en nationell licens. RHK´s uppmaning är att om ni bara innehar en debutantlicens, se till att få den uppgraderad så fort som möjligt så att ni kan vara med och slåss om medaljerna!

Mantorp Park fyller 50 år i år, varför de lägger lite extra krut på den tävlingen. Bl a kommer det att köras ett speciellt heat bara för V8:or.

Bengt-Åce Gustavsson informerade om att han har utökat arkivet med mera bilder, resultat och reportage, ända tillbaka till RHK startade 1978. Se under fliken Arkiv. Bengt-Åce efterlyste kompletteringar av dokumentationen. Om NI sitter där hemma hittar en lucka som ni kan hjälpa oss att fylla, vänligen hör av er.

Säsongen är snart igång. En hel del har redan börjat anmäla sig. Vi inleder som vanligt med en testhelg på Kinnekulle Ring i mitten av april och sedan körs första tävlingen i mitten av maj, också på Kinnekulle Ring. Se under fliken tävlingar.

Vi ses snart 🙂

Racerhistoriska Klubben

Racerhistoriska klubben grundades 1978. Verksamheten har under åren utvecklas och samverkar nu med motsvarande klubbar och sammanslutningar inom internationell Historic Racing.